دوره 30 (1402)
دوره 29 (1401)
دوره 28 (1400)
دوره 27 (1399)
دوره 26 (1398)
دوره 25 (1397)
دوره 24 (1396)
دوره 23 (1395)
دوره 22 (1394)
دوره 21 (1393)
دوره 20 (1392)
دوره 19 (1391)
دوره 18 (1390)
دوره 17 (1389)
دوره 16 (1388)
دوره 15 (1387)
دوره 14 (1386)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1377)
دوره 4 (1376)
دوره 3 (1375)
دوره 2 (1374)
دوره 1 (1373)
تأثیر آموزش «شیوه‌های کنار آمدن» کلاس-محور بر خشم، پرخاشگری، مهارت‌های اجتماعی و حل مسأله دانش‌آموزان دختر دبستانی شهر اهواز

منیژه شهنی ییلاق؛ زهرا بنابی مبارکه؛ حسین شکرکن؛ جمال حقیقی

دوره 17، شماره 2 ، شهریور 1389، ، صفحه 83-110

چکیده
      این پژوهش به بررسی تأثیر آموزش «شیوه‌های کنار آمدن» کلاس-محور در کاهش خشم و پرخاشگری و افزایش مهارت‌های اجتماعی و حل مسأله‌ی دانش‌آموزان پرخاشگر پرداخته است. جامعه‌ی آماری شامل دانش‌آموزان دختر کلاس‌های چهارم و پنجم ابتدایی ناحیه‌های چهارگانه‌ی شهر اهواز است؛ که در سال تحصیلی 87-88 مشغول به تحصیل بودند. نمونه‌گیری ...  بیشتر

بررسی‌ رابطه‌ جو عاطفی‌ خانواده‌ با سازگاری‌ دانش‌آموزان‌ دختر پایه سوم‌ مدارس‌ راهنمایی‌ اهواز

جمال حقیقی؛ حسین شکرکن؛ مژگان موسوی‌ شوشتری

دوره 9، شماره 2 ، اسفند 1381، ، صفحه 79-108

https://doi.org/10.22055/edus.2003.16626

چکیده
  هدف‌ از انجام‌ این‌ پژوهش‌، تعیین‌ همبستگی‌ بین‌ روابط‌ پدر و مادر- فرزندی‌ و سازگاری‌ فردی‌ و اجتماعی‌ دانش‌آموزان‌ دختر پایه سوم‌ مدارس‌ راهنمایی‌ اهواز است‌. در این‌ تحقیق‌، 220 دانش‌آموز که‌ با روش‌ نمونه‌گیری‌ تصادفی‌ چندمرحله‌ای‌ از جامعه آماری‌ مورد نظر برگزیده‌ شده‌ بودند، به‌ عنوان‌ گروه‌ نمونه‌ مورد ...  بیشتر

بررسی‌ رابطه‌ ساده‌ و چندگانه‌ پیشایندهای‌ مهم‌ و مربوط‌ با هدفگرایی‌ تبحری‌ و رابطه‌ آن‌ با عملکرد تحصیلی‌ در دانش‌آموزان‌ پسر سال‌ اول‌ دبیرستانهای‌ اهواز

علی رضا حاجی‌ یخچالی‌؛ جمال حقیقی؛ حسین شکرکن

دوره 8، شماره 1 ، شهریور 1380، ، صفحه 31-48

https://doi.org/10.22055/edus.2001.16595

چکیده
    هدف‌ از انجام‌ این‌ پژوهش‌ بررسی‌ رابطه ساده‌ و چندگانه‌ پیشایندهای‌ مهم‌ هدفگرایی‌ تبحری‌ و رابطه‌اش‌ با عملکرد تحصیلی‌ در دانش‌آموزان‌ پسر سال‌ اول‌ دبیرستانها اهواز می‌باشد. در این‌ پژوهش‌ عزت‌ نفس‌ مثبت‌، هدف‌ مسئولیت‌ پذیری‌ اجتماعی‌، تعلق‌ به‌ مدرسه‌، نگرشهای‌ مثبت‌ درباره تعلیم‌ و تربیت‌، ادراکات‌ ...  بیشتر